mandag den 4. juni 2012

Kandor vil have flere fantasy-noveller

Fantasy-antologien søger igen, da Forlaget Replikant har valgt at tage over, så spids atter fantasy-pennene og skriv!



Så er der blevet åben for noveller til den årlige fantasy-antologi. Det er tredje år i træk, så man kan sige at det virkelig kører for dansk fantasy.
Der er som altid nogle krav til novellen, denne gang også en lille del opsætningsmæssige:


Krav til novellen:

  • 4.000-13.000 ord.
  • Ikke tidligere offentliggjort på tryk.
  • Det er kun tilladt at deltage med én novelle.

Opsætningskrav:

  • Korrekt brug af … (udeladelsestegn)
  • Korrekt brug af ; og : (semikolon og kolon)
  • Brug af automatisk indrykning og IKKE tabulator eller mellemrumstasten.
  • Novellen sendes som word-dokument.

Novellerne sendes til antologi@replikant.dk og DEADLINE er 14. april 2013, så der er god tid til at komme på en original og god fantasy-historie. Du kan læse mere inde på Forlaget Replikants side her!
 

God skrivelyst
Bjarke

12 kommentarer:

Amanda sagde ...

Hej Alle
Er der en der kan forklare mig hvad udeladelsestegn er?

KH Amanda

Bjarke sagde ...

Hej Amanda
Det er de tre punktummer (...)
Korrekt brug er:
1. Når man afbryder et ord skal udeladelsestegn bruges uden mellemr...
2. Når man afbryder en sætning så skal der være mellemrum før udeladelsestegn ...

Håber det forklarede nogenlunde hvad det er :)
God skrivelyst
Bjarke

Rasmus Bergstrøm sagde ...

Hej Bjarke

Jeg overvejer at sende en novelle ind til antologien, men er i tvivl om deres krav vedrørende korrekt brug af specielle ting (...) betyder at de SKAL forefindes i novellen, eller blot at HVIS de forefindes skal de være korrekte. Hvad tror du ?

Bjarke sagde ...

Hej Rasmus
Jeg går stærkt ud fra at det betyder at hvis de forefindes skal de være korrekte :)
God skrivelyst
Bjarke

Rasmus Bergstrøm sagde ...

Hej Bjarke

Tak for svaret :) Lige et hurtigt spørgsmål mere - hvad mener de med automatisk indrykning (ikke tab eller space) Word indrykker da ikke noget automatisk...

Bjarke sagde ...

Det er når man skifter afsnit i tekster, så er det kotume at lave et lille indryg ind (find en bog og slå op på en side, så kan du se hvad jeg mener). Når man skal lave dem som forfatter er der to tilgange nemlig tabulator-knappen (som Kandor ikke vil have man bruger), og så linealen øverst i word - du kan se to pile der peger imod hinanden som et timeglas - den øverste pil rygger du ud i den længde du gerne vil have indrygget til at være.

God skrivelyst
Bjarke

Rasmus Bergstrøm sagde ...

Hej Bjarke

Tusind tak for svaret!

P.S. Jeg tror at uret til kommentarerne skal stilles... :)

Anonym sagde ...

Godt nok dårlig stil at aflyse sin egen konkurrence. For faen, jeg har brugt en masse tid på min novelle allerede.
Nå, men sådan er det desværre. Ved du om Kandors "Vampyr" udgivelse så heller ikke bliver til noget?

Mvh

Thomas

Bjarke sagde ...

Hej Thomas
Ved ikke om det er dårlig stil, det er et valg han har truffet, og sådan er det. Det er ikke let at være et enkeltmandsforlag samtidig med at et virkeligt liv skal passes ind, og her virker det til at der bare blev for mange bolde. Så hellere at han aflyser konkurrencen nu, end at holde folk hen. Det synes jeg sgu er ret fair.

Jeg er trist over at konkurrencen bliver aflyst, da sådanne samlinger mangler, men er samtidig også glad for det run Kandor har givet os.

Og vampyr-novellerne kommer ud, da de er så langt i processen som de er. Jeg glæder mig som en sindssyg til at se nogle vampyrer med bid!

God skrivelyst
Bjarke

Replikant sagde ...

Hej
Det er mig der, i skikkelse af Replikant, har overtaget redaktionen af Ny dansk fantay 2013.

Jeg har besluttet at rykke deadline helt frem til 14. april, så alle har mulighed for at skrive nogle ordentlige noveller. Den tidligere frist var simpelthen for kort, nu hvor der har været usikkerhed om, hvorvidt det blev til noget med antologien.

Jeg håber på en masse gode indlæg.

God skrivelyst :-)

Toke Riis Ebbesen

Bjarke sagde ...

Hej Toke
Jeg ændrer det i teksten i løbet af næste uge :)
Rigtigt fedt at du tager fat i samlingen!
God skrivelyst
Bjarke

Rasmus Bergstrøm sagde ...

Vil blot kommentere til Replikant at datoen står som 14. April 2012 og det antager jeg er en fejl...