mandag den 25. juni 2012

Tilbage på skolebænken!

I marts afsluttede jeg jo som sagt min universitetsuddannelse, og tænkte med det samme: Pyh, færdig med at gå i skole – var så også, hvad? 19 års skolegang, det er alligevel en del. For et stykke tid siden fik jeg så at vide at det ikke er forbi endnu! Jeg er blevet optaget på Forfatterskolen for Børnelitteratur!

For de af jer, der ikke kender Forfatterskolen for Børnelitteratur kan jeg sige at det er en 2-årig uddannelse, der hver andet år tager 12 elever ind baseret på en skriftlig opgave. Skolen har før uddannet så fantastiske forfattere som Nicole Boyle Rødtnes, Anita Krumbach og Kit A.Rasmussen, og nu kan de så føje mig til listen – Det bliver da fedt :D

Det er ikke helt gået op for mig at jeg er kommet ind, derfor er jeg også gået lidt stille med dørene – måske skyldes det, at det hele er sket oveni at jeg selv har haft travlt med at optræde på Fantasticon (sammen med Carina Evytt, forfatter til Jack the Rippers Lærling), og starte en ny skriveworkshop op på Blågårdens Bibliotek.

Det fede ved skolen er at den er bygget op som en blanding af undervisning indenfor genrer, skriveteknik og målgrupper, samt praktiske øvelser hvor vi skal prøve det af vi har lært – Andet år er endda tilegnet romanforløb, så man virkelig kommer ind i processen og får blod på hænderne. Jeg glæder mig!


Nu er det bare at vente på at skoleklokken ringer ind til september, så er jeg klar til 2 års lærdom mere!

God skrivelyst
Bjarke