mandag den 31. august 2009

Fantasticon 2009

Så er der kommet ro på efter Fantasticon.
Jeg sad for det meste i HUF’s bod, hvor jeg brugte mit famøse jyske salgstalent og solgte numre af vores foreningsblad, samt reklamerede for foreningen. Håber på det har givet et nyt medlem eller to!

Derudover fik jeg også snakket med min redaktør på H.Harksen Productions. Altid hyggeligt at møde dem man arbejder sammen med, specielt i disse internet-tider, hvor alt kan ordnes med et klik. Vi fik snakket en del om Lovecraft, som novellesamlingen er inspireret af, samt horror i al almindelighed. Rigtigt hyggeligt, jeg kan slet ikke vente med at få samlingen imellem fingrene til december!

Om søndagen stod jeg både for en workshop og en tekstskadestue. Workshoppen handlede om horror, nærmere specifikt monstret. Glemmer altid hvor meget jeg egentlig holder af at undervise i skrivning. Det er fantastisk at kunne snakke med andre om sine interesser.

Tekstskadestuen gik ud på at man, hvis man havde problemer med en tekst, kunne komme ind til mig og få nogle andre øjne på sagen. Man kan altid spørge hvad jeg har, der gør at jeg kan udtale mig om andres tekster. Jeg er blevet antaget med en novelle, men har ellers ikke andre værker på markedet.
Jeg vil vove at påstå at det ikke er det, det handler om! Udover et utal af læste bøger og kurser i skrivning har jeg også en bachelor i dansk og retorik. Med fag som litteraturanalyse, litteraturhistorie, almen og skriftlig retorik vil jeg mene at jeg har nogenlunde forstand på hvad en tekst er, og hvordan den skrues sammen.
Selvfølgelig bliver det stadig lettere at forsvare det overfor mig selv, når jeg har en bog jeg kan holde frem!
Forhåbentlig sker det inden længe.

God Skrivelyst
Bjarke