lørdag den 29. august 2009

Sankt Judas og skriveferie

Så er jeg hjemvendt fra min lille skriveferie, med en masse nyskrevne sider i tasken. Lækkert! Det kan jo være jeg bliver færdig med min krimi alligevel!

Dog er der ikke så meget tid lige nu, da jeg skal til at af sted på Fantasticon. Det er en messe for de fantastiske genrer, fantasy, scifi og horror, som bliver afholdt hvert år.
I år får jeg rigtigt travlt der, da jeg både skal undervise i en skriveworkshop, stå for tekstskadestuen (hvor man kan komme og få en kommentar på en tekst man har skrevet), samt stå i HUF’s bod.
Derfor er I dog stadig velkomne til lige at kikke forbi og sige hej, hvis I alligevel kommer forbi.

For at vende tilbage til min skriveferie, så kan jeg jo sige at den gik som håbet.
Min plan var at jeg skulle komme ordentlig i gang med min krimi igen, da den havde lagt brag siden eksamenerne i starten af sommeren. Og gang i den, det kom der! For første gang i mit liv fik jeg produceret de famøse 10 sider om dagen, som Stephen King og alle de andre forfattere altid ævler om!

Udover skrivning var der også tid til at se en masse andre ting. Sommerhuset lå nede på Lolland Falster, så Knuthenborg Dyrepark og Middelaldercentret var oplagte valg.
Her var specielt Middelaldercentret en fantastisk oplevelse. Der er nu noget ved at gå igennem en by, med rigtige beboere (eller udklædte entusiaster), der kan fortælle om deres erhverv. Det var rigtigt fedt.
Samtidig var der foredrag om Lov og Straf i Middelalderen, hvor jeg blev hentet ind af fortælleren som statist, og hurtigt blev gift med en tilfældig pige fra publikummet, og derefter var hende utro. Sådan kan det gå jo, hehe.

Middelaldercentret blev sluttet af med et besøg hos tin-støberen. Han var en hyggelig person, der både viste hvordan han lavede tin-smykker, men også kunne fortælle hvad de hver især repræsenterede.
Jeg selv valgte en helgenamulet for Sankt Judas, der stod for håbløse projekter og fortabte gøremål. En lille joke omkring mine tidligere forsøg på at blive forfatter, og det utal af halvfærdige bøger jeg har liggende derhjemme.
Nu hænger den så ved min computer, så jeg har en lille reminder om at huske at skrive. Hvem ved, måske virker det?