onsdag den 12. august 2009

Tellerups konkurrence og mit forhold til horror-genren

I dag skal der skrives horror. Jeg er i gang med en novelle til Tellerups horror-konkurrence. Det skal ikke være nogen hemmelighed at horror altid har været en af mine store svagheder. Både som film og tekst.
Så da jeg i sin tid blev antaget til H. Harksen Productions Lovecraftsamling* gik det op for mig at jeg også havde det ret (u)hyggeligt med at skrive den slags, og at det var noget jeg havde lyst til at udforske mere.

Tellerups konkurrence kom derfor som sendt fra himlen. En test om man vil: kommer du med i denne samling også, så er det horror du skal skrive! Den slags er jo lidt fjollet, da man skal skrive hvad man har lyst til at skrive, men man er vel romantiker.

Udover denne guddommelige prøvelse er der dog også andre detaljer ved konkurrencen, man bestemt ikke skal kimse ad:

”Deadline for indsendelse er 1. september 2009. Novellen bør ikke være
længere end 5.000 ord.

De forfattere, hvis noveller bliver antaget til udgivelse i antologien,
honoreres med et engangsbeløb på kr. 2.000.”


Max 5.000 ord, 2000 rigsdaler, plus en udgivelse, der ikke kan gøres op i penge – Hvis det ikke kan få alle til at skrive så ved jeg ikke hvad … men nu forstår jeg så heller ikke mennesker, som ikke skriver?

god skrivelyst
Bjarke

*Samlingen har ingen udgivelsesdato endnu, men rygtet siger i slutningen af 2009.