onsdag den 11. januar 2012

Vampyrkonkurrence

Så er forlaget Kandor igen klar med en konkurrence, og denne gang er det om vampyrer og horror.
Steen Langstrup har på sin blog mxrket.dk efterspurgt at vampyren kom tilbage til horror-litteraturen hvor den hører hjemme (lige nu gemmer den sig i teenage romance-genren). Det har Nikolaj Højberg fra Kandor været enig i, og det har ført til denne nye konkurrence. Og der er præmier med denne gang:

1. pladsen er 2.500 kr. + et frieksemplar
2. pladsen er 1.000 kr. + et frieksemplar
3. pladsen er 500 kr. + et frieksemplar

og alle andre der også kommer med i samlingen får selvfølgelig også et frieksemplar.


Men der er ingen konkurrence uden regler, og til denne er der ingen undtagelse:

·         Novellen skal være 4.000-13.000 ord lang og må ikke tidligere være offentliggjort.

·         Derudover skal novellen være skrevet til mænd, og hovedpersonen skal ligeledes være en mand.

·         Vampyren skal være "et gruopvækkende monster fra mareridtets mørkeste afkrog." og den skal have en original drejning, så det er ikke nok bare at skrive om evigt unge monstre, der drikker blod og skyer solen - tænk originalt! (hint: glitter-vampyrer ER taget).

·         Det er kun tilladt at deltage med 1 novelle, og som altid må din novelle ikke tidligere være offentliggjort.



Novellen sendes som word-dokument til antologi@kandor.dk og deadline er 31. maj 2012.

Du kan se konkurrencens originale opslag HER



God skrivelyst

Bjarke

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Bjarke :)
Sidste gang jeg sendte en novelle hen til dette forlag, fik jeg slet intet svar. så skrev jeg en mail, hvor jeg spurgte, om jeg bare havde misset svaret, eller hvad. Det har de heller ikke svaret på. Hvad kan man så gøre, eller er der overhovedet mere man kan gøre?

Bjarke sagde ...

Hej anonym
Det ved jeg ikke, jeg har ikke oplevet det problem med hans mail før.
Det kan være at din mail simpelthen er røget i et spamfilter, men jeg ved desværre alt for lidt om den slags. Vil dog lige nævne det for Kandor ved lejlighed.
God skrivelyst
Bjarke

Anonym sagde ...

Når nu målgruppen er mænd, er der så nogle regler for hvilken alder? Må den fx godt henvende sig til yngre mænd? Det bliver godt nok svært for en 15-årig pige med sådan en målgruppe, men det lyder som en spændende udfordring... Jeg tænkte dog på om I ikke kunne lave en konkurrence der henvender sig lidt mere til unge også? Ikke, at det skal være sådan en fesen teenage-kærligheds roman - jeg elsker horror-genren og sci-fi, men at målgruppen måske er lidt mere åben. Jeg ved ikke om det er noget I bare lige kan bestemme og om I bare sådan lige kan lave konkurrencer og så videre... Desuden ved jeg godt at det er med vilje I har lavet så specifikke regler, men da jeg missede sidste sci-fi konkurrence og Anders And ikke lige er mig, ville jeg bare lige spørge.... Jeg var ellers lige helt vild med idéen om vampyre. :D

Bjarke sagde ...

Hej anonym
Ja, det er meget specifikke regler, dog kan jeg ikke se at der står noget om alderen på hovedpersonen, men kan forestille mig at der forventes voksne (eller unge voksne, som du selv skriver) hovedpersoner.

Det er desværre ikke mig der laver konkurrencerne, jeg sørger bare for at samle dem her, så de er lettere for folk at finde. Så snart der er en ny konkurrence skal jeg dog nok skrive om den her :)
God skrivelyst
Bjarke

Chris sagde ...

Hej Bjarke, tak for en god hjemmeside. Den er fast forankret på min menubjælke :o)
Og nu til min kommentar/bøn: Ligesom 'Anonym' har jeg indsendt en novelle til Kandor, denne gang en vampyrnovelle til deres konkurrence, og har i mailen bedt om en eller anden slags kvittering for modtagelse. Gæt engang: jeg har heller ikke fået noget svar. Det ville irritere mig voldsomt at bruge tid og energi på at skrive en konkurrencebesvarelse til et forlag for derefter at blive ignoreret.
Derfor min bøn: Vil du ikke nok skrive her på siden, hvad du får ud af din forespørgsel hos Kandor? Og du må gerne oplyse, hvad man skal gøre for at sikre sig, at de har modtaget konkurrence-input.
Med bedste hilsner,
Chris

Bjarke sagde ...

Hej Chris
Jeg har lige skrevet med redaktøren, og han siger at han altid sender kvittering, så det kan tyde på at din mail måske er forsvundet ude på internettet.
God skrivelyst
Bjarke