søndag den 9. februar 2014

Skrivekonkurrence om Varulve

Forlaget Kandor fik ret stor succes med deres novellesamling centreret om vampyrer, så det er spændende at se om de nu kan gøre kunsten efter, med et andet traditionsbundet monster, der har lidt under tidens modeluner.

Varulven står for tur, og har du en ide til hvordan lige netop det monster kan genvinde sin ære som selvstændigt væsen, og ikke blot en trist nemesis til vampyrer, ja, så er du måske det forlaget leder efter!

 

KRAV TIL NOVELLEN

  • Novellen skal være skrevet til mænd og udspille sig i Danmark
  • Novellen skal være på mellem 5.000 og 10.000 ord.
  • Novellen må ikke tidligere have været offentliggjort.
  • Varulven skal være et gruopvækkende monster fra mareridtets mørkeste afkrog. Den skal derudover have en original drejning og altså ikke bare være en stakkel, der ved fuldmåne forvandler sig til et behåret uldtæppe uden kontrol over sine drifter.
  • Der må ikke indgå en vampyr i historien.
  • Der skal være korrekt brug af … (udeladelsestegn) og ; og : (semikolon og kolon).
  • Der skal bruges automatisk indrykning ved begyndelse af nyt afsnit og IKKE tabulator eller mellemrumstasten.

 

PRÆMIE

Vindernovellen præmieres med 2.500,- samt et eksemplar af antologien.

Alle andre udvalgte noveller modtager et eksemplar af antologien.

 

INDSENDELSE OG DEADLINE
Novellen sendes som word-dokument (og IKKE andet) til antologi@kandor.dk. Dokumentet skal være navngivet som følgende: ditnavn-novellenavn. Det er kun tilladt at deltage med én novelle. 

Deadline er 30. juni 2014.

 

 
God skrivelyst
Bjarke

5 kommentarer:

Rasmus Bergstrøm sagde ...

Så varulven skal være et gruopvækkende monster OG det må ikke forvandle sig til noget uden kontrol over sine drifter.

Men monster-delen er jo netop at den ved forvandlingen mister sin menneskelighed... :)

Bjarke sagde ...

Jeg kan godt se hvad du mener med at kravet lyder modvisende, men jeg kan nu alligevel godt se muligheder hvor dette kan lade sig gøre.

Jeg tror det Kandor mener, er, at de ikke bare vil have flere historier om plagede mennesker, der er SÅ kede af deres forbandelse, men gerne vil have historier hvor monstret er gennemført som monster.

Hvis det giver mening.

God skrivelyst
Bjarke

Rasmus Bergstrøm sagde ...

Hej Bjarke

Jeg glemte forresten at sige tak for at du holder øje med skrivekonkurrencerne for os, og giver lyd når der er noget nyt! Det sætter jeg pris på.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener. Så historien skal handle om Monstret, og ikke den menneskelige halvdel og de følelser den skal takle i forbindelse med at være varulv? Så kan det jo lige så godt bare være en stor ulv...

Jeg fik en sjov lille ide, der desværre ikke lever op til det med Monstret (og måske heller ikke "Til mænd", men det kan jeg nok skrive mig ud af) hvor det etableres at det koster utrolig meget energi at transformere sig, så der er nogle der har brugt det som en slankekur med en månedlig (fuldmåne) kontrol. Noget går naturligvis galt :)

Rasmus Bergstrøm sagde ...

Kandor har svaret at:
Det vi mener er, at varulver ikke KUN skal være en person der mister kontrollen ved fuldmåne, der skal tænkes noget nyt ind i ham/hende/omgivelserne som bidrager til uhyggen

Bjarke sagde ...

Hej Rasmus

Ellers en meget sjov ide! Du kan jo sagtens skrive den til mænd, selvom varulven IKKE er en mand - så vil stadig tro din historie kan holde?

Tak for at dele med os hvad du har fået at vide fra Kandor, det er alle tiders :)

Og det med at jeg holder øje med konkurrencerne er lige så meget for min egen skyld, jeg synes også de kan være meget sjove at følge med i, hehe.

God weekend og god skrivelyst!
Bjarke