mandag den 21. januar 2013

Et sidste svirp fra julen



Ja, godt inde i januar får I altså lige et jule-indlæg mere, denne gang om noget så bibelsk som jesu fødsel.

Hvad i ... Skal Skrivekrampe nu til at være religiøs? Selvfølgelig ikke, kun når det gælder skrivningen. Nej, jeg snakker om min novelle "Et barn er født" som for nyligt blev udgivet i Knud Larns fanzine Science Fiction #21.
 
Historien er en genfortælling af juleevangeliet sat i et post-apokalyptisk København, hvor vores to hovedpersoner Jonas og Maria er rejst til fra Jylland, for at møde de sidste overlevende mennesker i Danmark. En farlig rejse, da sne og is ligger tykt over landet, og Maria er højgravid.

Ja, det er nok ikke så svært at regne historien ud, men sådan skal julen også være. Science Fiction #21 er nemlig et temanummer med fokus på netop julen, og i stedet for at skrive om fremtidens julegaver og grantræer fra Neptun valgte jeg simpelthen at fokusere på den vinkel på julen, mange af os måske har skudt lidt væk på det sidste. At det også er en kristen højtid med fokus på håb. (og jeg gider ikke diskutere julen contra kristendom, den er OGSÅ en kristen højtid, og sådan er det bare).

Er man interesseret i at læse min historie kan den anskaffes på ScienceFiction-magasinets hjemmeside her! Den koster kun en 50'er og til gengæld får du min novelle sammen med 5 andre af Danmarks super Science Fiction-forfattere.

God Skrivelyst
Bjarke