tirsdag den 1. juni 2010

Den næste roman

Ja, jeg arbejder som sagt på en ny roman: Slasher Princess, som er en ungdoms-slasher (slasher er en undergenre til gyser).
Romanen foregår på min gamle skole Blicherskolen, hvor der op til den årlige afslutningsfest bliver begået en række grusomme mord, der senere bliver uploadet til internettet af den udklædte Slasher Princess.
Men hvem er Slasher Princess og hvorfor angriber hun de fire finalister i den årlige skoleprinsesse-konkurrence?

Noget af det sjoveste er at skrive om sin gamle skole. Man kender gangene og klasseværelserne ud og ind, og ved hvor de uhyggelige steder er. Og så er det ganske hyggeligt at forestille sig ens handling i ens egne dengang vante omgivelser!
Det sjove er, at som jeg skriver det her, får jeg lige endnu en ide til hvordan jeg brutalt skal tage livet af en af mine bipersoner – de små glæder ved at være horror-forfatter!

Skrivningen falder pt. i etaper, hvilket jeg morer mig meget over. Normalt plejer jeg at skrive lidt så tit som muligt, men med denne her roman finder jeg mig gerne skrivende kæmpe tekstblokke på et par dage. Jeg giver arbejde og universitet skylden, hehe.
Heldigvis afleverede jeg eksamensopgave i går, så nu skal der bare skrives :D
Nå, tilbage til romaneriet.

God skrivelyst!Bjarke