søndag den 30. august 2015

Konkurrence: Metro-Litteratur søger nye tekster

Metro-Litteratur er et kulturelt projekt, der på trods af en del modstand, bliver ved med at eksistere. Det tror jeg, der er en del forfatterspirer der er glad for. Det er i hvert fald for femte år at konkurrencen kører.
Formålet med konkurrencen er ifølge dem selv at promovere unge litterære og grafiske talenter i Danmark. Ideen er at teksterne bliver lavet til små e-bøger, som metro-brugere i Danmark så kan downloade via QR-koder til deres telefoner, og på den måde få sig en litterær oplevelse i pendler-kedsomheden.


Deadline for indsendelse af tekster er: 20. september 2015 (kl. 23.59) Så I har ikke meget tid.

Reglerne:
  • Deltagere skal være under 35 år
  • Deltager man i flere kategorier skal teksterne også sendes ind af flere omgange: se på hjemmesiden hvordan.
  • Teksterne man deltager med må ikke før være publiseret.
  • Novellers længde må max være 18.000 tegn inkl. Mellemrum.
  • Tidligere vindere må ikke deltage.


Konkurrencen har fået en del modgang tidligere år, specielt efter de gik over til den digitale løsning frem for den fysiske. 
Om man vil deltage synes jeg skal være op til en selv, men det er stadigvæk rigtigt flot at komme med som metro-litteratur-vinder. Det er et virkelig kompetent dommerpanel, så var det mig der vandt ville jeg ikke have noget imod at føje det til mit forfatterCV.
 Du kan læse mere om konkurrencen på dens hjemmeside HER  God skrivelyst
Bjarke