fredag den 9. oktober 2009

Kulturens Nat

Så er det kulturnat i aften! (så egentlig kulturaften, da det meste lukker inden 00.00)
Vanen tro skal jeg igen ud i Københavns natteliv og opleve byens pulserende hjerte.
Normalt har jeg holdt mig ude på Københavns Universitet Amager, da deres tilbud er af en fantastisk kvalitet, og tingene så er mere samlet.
Denne gang skal det dog være anderledes! planen er lagt!
Aftenen starter ude på KUA, hvor jeg skal høre en Skeptikers standup - hvad det så end er, interessant lyder det.
Derefter er der foredrag om runer i jernalder og vikingetid, som for en nørd som mig jo er fantastisk underholdning! Runer og vikinger, så bliver det ikke meget bedre.
Så tager vi ind til Børnenes boghandel inde i byen, hvor Kenneth Bøgh Andersen læser højt. Kenneth har et fantastisk sprog i sine bøger, og jeg vil se om hans egen stemme kan følge med (omend det jo nok kan, den særdeles aktive forfatter laver små filmklip på sin hjemmeside hvor han læser op)
Aftenen rundes af med et besøg på Tøjhusmuseet, og et fællesnordisk musikeksperiment i Hellig Kors Kirke på Kapelvej (som dejligt nok ligger på turen hjem)

Det bliver dejligt med en aften i København, det er efterhånden lang tid siden jeg har fjernet fingrene fra den varme skrivemaskine og det lunkne kaffe, og bevæget mig udenfor.
og efter i aften står den på intensiv krimiskrivning - deadline nærmer sig!

Håber alle har en god kulturnat
God Skrivelyst
Bjarke