tirsdag den 8. september 2009

Back to School

Så er universitetet startet igen. Glemmer altid hvor krævende det sted egentlig er. Heldigvis har jeg fået to dejlige fag i år: Kreativ Skrivning og Kulturjournalistik.

Kreativ Skrivning er fantastisk alene af den grund at jeg får SU for at skrive, hvor mange kan lige sige at de gør det? Samtidig er det et stærkt praktisk fag med skriveøvelser, hvilket jeg tror kan være godt for mig. Skriveøvelser er en god måde at få skrevet på, når man nu ikke lige den dag kan overskue at skrive på romanen, der ellers bare ligger og venter.

Kulturjournalistik er et fag jeg længe gerne har villet tage. Handler hovedsageligt om de journalistiske genrer, og om at producere tekst til disse, hvilket jo også er en mindre drøm fra min side af. lige siden Tintin- og Superman-tegneserierne fra min barndom har journalistlivet jo været usædvanligt tiltrækkende. Hvem ved, måske får jeg en dag møvet mig sammen til at skrive noget i den dur?

Glæder mig i hvert fald til at se hvad det her semester bringer med sig!
God skrivelyst
Bjarke