søndag den 19. november 2017

Mit Bogforum og et tak til jer læsere

Der var Bogforum d. 10-12. november. En årlig begivenhed hvor man i Bella Center kunne høre oplæg fra oplagte forfattere, lave et godt tilbud på forlagenes stande, og ellers bare se alle sine skrivende venner fra nær og fjern.
Så selvfølgelig var jeg der også.
I år stod jeg igen på en scene, denne gang den lille scene i Børneområdet, hvor jeg fortalte om Superhelten GHOST. Er du interesseret blev der denne video ud af det:



Der var fuld sal og flere kom hen og ville snakke og have signeringer bagefter. Det var vildt fedt! Det er når jeg står på scenen og fortæller at jeg kan mærke det hele giver mening. Lige pludselig opstår der et magisk øjeblik mellem læser og forfatter, som går ind i og videre end bøgerne og historierne. Det elsker jeg!


Udover signeringer og snak med kollegaer fik jeg også hørt Martha Flyvholm Tode, der har skrevet På Bornholm må man græde overalt, hvilket i min optik er en af de bedste bøger i år! Hun læste op på Spotscenen.

Jeg hørte også rutinerede oplæsere som Anne-Sofie Hammer, Pernille Eybye og Camilla Wandahl. Specielt Camilla er jeg tosset med. Hun har en evne til at fortælle så jeg får lyst til at læse ting helt uden for min "comfort zone".


Jeg mødte en masse huffere, og hvor er det fedt at se hvor mange, der nu er blevet udgivet. Da jeg sammen med Line Lybecker og Nicole Boyle Rødtnes startede foreningen for snart mange år siden vidste vi ikke at det ville blive så succesfuldt. Men det er det. Forfattere, der bruger hinanden på kryds og tværs, mødes, tager på ferie sammen og støtter hinanden mod målet om udgivelse! Hvor er I seje!



Og så fejrede jeg min kone, Nicole fra før, der har rundet en milepæl. 50 skrevne bøger! Jeg har fulgt hende lige siden bog nummer et, og det har været sådan en fantastisk rejse! Nu glæder jeg mig bare til at følge hende de næste 50 bøger også!


Flere af jer læsere var også henne og sige tak for Skrivekrampe, og fortælle om hvor meget den har hjulpet jer. Tak til jer! I aner ikke hvor meget det betyder for mig at høre det. Jeg bliver så lykkelig hver gang jeg hører om en af jer, der nu er blevet udgivet eller bare er kommet i gang med skrivningen!
Tak!



God skrivelyst
Bjarke