søndag den 10. november 2013

Konkurrence: Kan du skrive om satan?

Kandor har igangsat endnu en konkurrence, hvor man kan få udgivet en kortroman i deres nye serie "Den X. bog om satan".

Hvordan man tolker satan-figuren/begrebet er helt op til en selv, så længe man overholder disse retningslinjer:
  • Det skal være fiktion: Om det er horror, krimi, thriller, romance, komedie eller noget andet er lige meget, bare Satan spiller en afgørende rolle.
  • Længden på manuskriptet skal være på ca. 15.000-20.000 ord
  • den må ikke tidligere have været publiceret.


Overholder din historie disse krav så send ind til projektet. Jo flere, des bedre – og forlaget begynder ikke trykningen før de første seks manuskripter er antaget.

Bliver dit manuskript antaget til serien, vil du blive honoreret med 10 frieksemplarer af dit bind i serien samt 15 % af salget.

Du kan læse mere om projektet på Kandors hjemmeside HER!
 

Så hvad venter du på? Grib englefjerpennen og skriv om ham der satan.


God skrivelyst
Bjarke

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvis man har tre-fire fantastiske fortolkninger der bare skriver sig selv, må man så deltage med dem alle sammen?

Bjarke sagde ...

Så vidt jeg kan se er der ikke noget der forhindrer dette, nej :)

God skrivelyst
Bjarke

Julia Ring Olsen sagde ...

Hej!

jeg har prøvet at skrive til Kandor, men de svarer ikke rigtig.

Der står ingen dato hvornår man senest kan sende ind... ved du evt hvor langtid der er at løbe på? For jeg er allerede i gang, men det ville være rigtig ærgerligt hvis allerede 6 personer havde en kortroman liggende og de bare venter på at blive antaget, også vi andre der før skal til og i gang ikke har en chance? Jeg synes udfordringen lyder helt vild fed, men jeg skal i hvert fald bruge et par måneder fordi der er fuldtidsarbejde ved siden af. Men ved du evt noget?

Vh

Julia Olsen :-)

Bjarke sagde ...

Hej Julia
Sådan som jeg læser det, så vil de ikke igangsætte forlagsarbejdet med projektet før de har antaget seks manuskripter - men jeg læser det bestemt ikke som at de nødvendigvis stopper der.
Så vidt jeg forstår er det en løbende serie, så du kan sagtens skrive din historie :)

God skrivelyst
Bjarke

Anonym sagde ...

Jeg har skrevet til Kandor, men har ikke fået svar endnu. Lidt mystisk at de offentliggør en konkurrence uden deadline.

Bjarke sagde ...

Hej Anonym
Jeg tror det er fordi de har et lidt for aggressivt spam-filter, kan kun opfordre til at skrive til dem igen.

Grunden til at der ikke er nogen deadline er, at de gerne vil have løbende bidrag. Der er her tale om flere bøger i en serie, og derfor vil de ikke stoppe projektet for tidligt. Det er altså en anden type konkurrence end normalt.

God skrivelyst
Bjarke

Anonym sagde ...

Jeg er godt i gang med at skrive på minibogen om Satan.

Der står ikke nogen deadline på hjemmesiden, men i deres facebookgruppe har de sagt gerne inden juli.

Bare lige til orientering :-)