onsdag den 6. januar 2010

Angsten for ikke at skrive

Jeg er næsten bange for at gå i gang med min nye bog. Det er helt fjollet, ikke? her har jeg ventet jeg ved ikke hvor lang tid på at få tid til at skrive, og nu hvor jeg endelig har tid – ja, så gribes jeg af angst. Kan jeg skrive den? Kan jeg overhovedet skrive? Var det sidste jeg skrev måske det sidste?
Det er en unaturlig frygt, det ved jeg. For selvfølgelig skal jeg nok få skrevet. I aften inden jeg går i seng er jeg startet på den, det lover jeg. Men lige nu svælger jeg i frygten for aldrig at kunne skrive igen, og laver en overspringshandling ved at opdatere her. Man skal bare nyde det egentlig. Frygten. Det er en god frygt. Det betyder at man, når man kommer i gang med at skrive, kan nyde det hundrede procent.
God skrivelyst
Bjarke