søndag den 4. oktober 2015

Har du læst SKRIVERi?

Forlaget Turbine og Saxo.com har netop lanceret et nyt magasin for alle der skriver. Det hedder SKRIVERi, og jeg har fået fingrene i et anmeldereksemplar.
Hvad jeg synes om magasinet kan du høre her:



Personligt er jeg vild med tanken om at Danmark får et forfatterblad. Jeg har selv arbejdet på et lignende, nemlig Skrivelyst, der var et magasin for medlemmer af foreningen HUF – Håbefulde Unge Forfattere, og det gør det jo rigtigt spændende at se hvordan andre griber ideen an.

Har du læst SKRIVERi? Og hvad synes du om det?


God skrivelyst
Bjarke

4 kommentarer:

Heidi Maisted sagde ...

Hej Bjarke
kanon inspirerende side du har lavet :-)
Jeg vil give dig ret i, at magasinet mangler skrivetips både fra forfattere og andre fagpersoner.

Jeg vil spørge dig om du har skrevet noget omkring kapitelopbygning ? det kunne jeg godt bruge nogle tips omkring.

De bedste hilsener
Heidi

Bjarke sagde ...

Hej Heidi
Tak, er glad for at den kan bruges.
Jeg har ikke lavet noget udelukkende om kapitler kunne jeg lige se - så det kommer snarest muligt!
Men jeg tror hovedreglen er at prøve at slutte kapitlerne spændende så næste kapitel bare skal læses.
Længde og den slags er mere hvad man selv synes - selvfølgelig i letlæsning kan det være en god ide at holde kapitlerne korte og uden for mange sideløbende tråde: Hav ét udsagn pr kapitel.
I større bøger kan du sagtens have flere, og også skift i scener. Hovedreglen her er så bare at hver scene skal bidrage med noget nyt, og at kapitlet til slut skal have ført hovedpersonen et nyt sted hen (fysisk eller mentalt).

God skrivelyst
Bjarke

Meresamun sagde ...

Hvor kan man skaffe sig det blad?

Bjarke sagde ...

Hej Meresamun
Pinligt af mig, men du kan købe det i papirudgave her:
https://www.saxo.com/dk/skriveri-abonnement_haeftet_9788740607925

og som PDF her:
https://www.saxo.com/dk/skriveri-abonnement_pdf_9788740607932

God skrivelyst
Bjarke