mandag den 30. marts 2015

Skrivekrampe på Instagram?

Først og fremmest: God påske!


Jeg bruger påsken til at indhente alt det forsømte, redigeringer, skrivning – og nåh ja, noget så smart som at sætte sig ind i hvordan de sociale medier lige pludselig har rykket sig mens jeg var gammelmandsforskrækket!


Hvordan kan en forfatter bruge de her ”nye” sociale medier? Jeg har sat nye i situationstegn fordi jeg godt ved at jeg har været sløv til at komme i gang – men nu er det sket, jeg vil prøve at indhente den moderne verden: først og fremmest ved at være kommet på instagram.


Hvis du ikke ved det – og tillykke, den sten du har gemt dig under er tydeligvis større end min – så er instagram en billeddelings-app/hjemmeside hvor man kan dele sine hverdagsmotiver. Der er alt fra mad til ja, hvad end der er i den modsatte ende af skalaen.


Godt, her er mit spørgsmål til dig: Hvordan så du helst at en forfatter brugte sin instagram-profil?
  • Skulle det være billeder fra forfatterlivet?
  • Skulle det være dele fra en selvstændig historie kun lavet til instagram-mediet?
 
Kort sagt, hvad kunne DU godt tænke dig at se, hvis du skulle besøge skrivekrampes Instagram-profil?


Jeg skal være helt vildt ærlig, lige nu består den af tre billeder. Alle tre indeholdende Lego-figurer af enten mig eller min rollespilskarakter Kublai. Jeg vil gerne mere end det – og jeg skal som også nok komme på det (jeg har haft profilen i tre dage, come on), men lige nu vil jeg bare gerne høre om I tænker at noget er oplagt for lige netop Skrivekrampe at opdatere med?


Hvis du vil besøge min profil hedder den bare Skrivekrampe ( https://instagram.com/skrivekrampe )

 
Samtidig vil jeg opfordre til at tjekke Line Kyed-Knudsens profil HER
Eller Forfatterspire-kollega Sandra Schwartz’ profil HER

 
Bare lige så du har nogle bud på hvordan en forfatterprofil pt ser ud.

 
 
God skrivelyst
Bjarke
 

2 kommentarer:

Simone Hagemann sagde ...

Begge dele kunne være spændende, men jeg ville nok helst se billeder fra forfatterlivet. Det er altid så spændende at komme lidt bag kulisserne.

Anonym sagde ...

Bare et par hurtige forslag:
* Billeder fra dit skrivehjørne
* Billeder af bunken af den printede version af en historie du nu skal til at redigere
* Et snapshot lige der hvor et eller andet gav dig en ide
* Sneak-peeks. Billeder af en indholdsfortegnelse, første side i et kapitel
* Billede af wordcount når du er færdig med en historie eller kapitel
* Billede fra skærmen med din skrivestatistik (med f.eks. WhatPulse)

Det var bare lige hvad jeg kunne finde på, men generelt småglimt af hverdagen. Et billede af den strenge redaktør du har stående på skrivebordet med en caption som "Så går det sløseri ikke længere - nu er det igang med at redigere" eller den slags små skud fra en hverdag bag skærmen.

Når det så er sagt, så bruger jeg ikke instagram, så jeg kommer ikke til at se dem, men kommer de på en regelmæssig basis kunne det være at der dukkede nogle links op i den ugentlige opdatering af hjemmesiden så vi andre også kunne lægge øjne på billedene.