mandag den 15. december 2014

City Surfer til Læs for Livet

I sidste uge var jeg ude og støtte det fantastiske initiativ Læs for Livet.


Læs for Livet er et fantastisk projekt, der gratis giver udsatte børn muligheden for at møde bøger i hverdagen. Det sker ved at der doneres bøger til projektet, og disse bøger så kommer gratis ud til børnehjem og andre institutioner for udsatte unge.

 

Men hvor kommer bøgerne fra? Her kommer det geniale! Bøgerne doneres af dig og mig! Har du nogle børne- eller ungdomsbøger, der er i fin stand, men som du ikke læser mere – så lad dem komme Læs for Livet til gode! Børnene vil elske dig for det – og du vil dele din læseoplevelse med andre.


Ud over en stak af min egen bog City Surfer, donerede jeg også min gamle tegneseriesamling. Den lå og samlede støv, og skønt det gjorde lidt ondt må jeg indrømme at det også var rart. Jeg har ikke læst Spider-Man og X-men i flere år, og her kommer de ud til nogen, der faktisk sætter pris på mine gamle kulørte hæfter.

 
Så har du nogle børne- eller ungdomsbøger til overs, eller har du allerede fået udgivet noget og har nogle frieksemplarer du gerne vil optjene lidt god karma med, så synes jeg helt klart at du skal tage kontakt til Læs for Livet HER på deres hjemmeside. De bliver super glade for det!

 

God skrivelyst
Bjarke

 

Læs for Livet er et nonprofit-projekt, hvis grundtanke er at benytte litteratur som social innovation. Når de giver udsatte børn og unge adgang til gode bøger i hverdagen og skaber lyst til at læse, forbedrer de denne sårbare gruppes livskvalitet og støtter deres muligheder for at bryde den sociale arv. Derfor indsamler de bøger og indretter biblioteker på krisecentre, børnehjem, døgninstitutioner m. fl.

Det her er ikke et sponsoreret indlæg – jeg synes virkelig bare det er et fedt projekt.