mandag den 6. oktober 2014

Hektiske forfatter-dage

Øj, jeg har haft hektiske uger! Har du nogensinde oplevet folk indlede med det modsatte? ”Jeg har haft nogle virkeligt stille uger.” – nej vel? Det er bare ikke nær så god indledning.



Jeg har først og fremmest været til gamle elevers fest med Forfatterskolen. Vildt hyggeligt, og fantastiske mennesker! Jeg fik danset en del – the drunken giraffe til jer der ser Doctor Who – og snakket med en masse rare mennesker. Blandt andet Ronnie Andersen, jeg to dage forinden havde mødt til et arrangement om Pippi-figuren i børnelitteraturen.


Samme dag jeg var inde og høre det foredrag var jeg også ude på Nyager Skole, som er en af de skoler, hvor jeg er blevet tilknyttet som Husforfatter til deres ”valgfag i forfatter”. Et fedt koncept, der har fået mig til at åbne op for heldagsskolen – selvom det jo desværre går ud over mine andre undervisningsarrangementer.

 

Og så er jeg gået i gang med at udvikle et materiale til Rollespil i børnehaver. Ja, jeg ved godt at der findes en masse af den slags, og at live-rollespil er i høj kurs – men det her det skal være til dem, der ikke har en masse ildsjæle eller penge at kaste efter projektet. Målet her er at det skal være billigt, og kunne afholdes af en person fra det pædagogiske personale!

Det har fyldt meget, og jeg har sammen med en børnehave lavet en masse materiale – skattekister, guld og troldmandsscroller. Ja, vi har endda snakket om heraldik og våbenskjold! Hvis I vil se lidt af alt arbejdet kan I kikke på min forfatterside på facebook, hvor jeg har oploadet billederne!

 
 
Udover alt det sørger jeg også for at få skrevet så meget som muligt – som jeg tidligere har sagt: Skrivning er en sport, og al sport skal holdes ved lige! Ellers kommer man aldrig med i mesterskaberne.

 
 
Det er måske egentlig også derfor at I ikke får så meget i dag. En hurtig gennemgang af mit liv – men hey, næste mandag håber jeg at kunne give jer noget mere. Og ellers kan I skrive på dukketeater-konkurrencen nedenunder, den glæder jeg mig til at se hvad der sker med!

 

God skrivelyst
Bjarke