søndag den 24. november 2013

Årets to sidste noveller fra mig

Hvad jeg ikke har fået fortalt endnu er, at jeg til Bogforum for nogle weekender siden, fik stukket to novellesamlinger i hånden.


Det drejer sig om Science Fiction Cirklens antologi: Farvel, min astronaut, og min novelle En god dag. Novellen tager udgangspunkt i mit eget liv da jeg gik arbejdsløs hjemme og snakkede med mit marsvin. Historien er dog blevet lidt mere spændende og scifi-agtig – så tag det helt roligt!

 
Historier til Drenge (2) er den anden novellesamling, jeg fik stukket i hånden. Den er udgivet af Tellerup og samler en masse af de mange bidrag til Drengelitteraturprisen, deriblandt mit eget: Chance eller ambulance.

Chance eller ambulance er historien om en gruppe drenge, der leger en udfordringsleg, og det er hovedpersonens tur til at tage chancen. Det er realisme, og har med metro-tunneller, fart og bare balder at gøre, så den er, vil jeg mene, bestemt en læsning værd.

 
De to nye samlinger her bringer så også min liste over udgivne noveller op på 13 titler! Jeg nåede ikke helt at fejre da jeg krydsede de ti, så det vil jeg gøre nu – YAY! Det bliver kun bedre af at der kommer en roman ud til næste år.


Håber også dit forfatterliv kører godt, det er nu engang det bedste!


God skrivelyst
Bjarke