mandag den 2. november 2009

lidt konkurrencer til de skrivende folk

Der sker så meget i mit liv lige nu. Eller, det gør der egentlig ikke, eksamenstiden nærmer sig bare, hehe. Oven i hatten vil jeg gerne deltage i forskellige novellekonkurrencer, så det tager jo også tid. Derfor vil jeg i dag opdatere om de nye konkurrencer jeg har hørt om for nyligt:

Novelleforlaget har lavet en konkurrence, hvor det gælder om at skrive den bedste julehistorie.
Deadline er d. 20. november 2009 kl. 12, og sideantallet på imellem 3 og 10 sider.
Novelleforlaget giver også en præmie, nemlig at vinderen bliver månedens forfatter og får et gavekort på 250kr til noveller. Novellen vil derudover blive trykt i Ørestad Avis.
Er du interesseret kan du finde yderligere information på deres hjemmeside!

En anden konkurrence jeg deltager i er Knud Larns Science Fiction Pris.
Her er opgaven at skrive en science fiction-novelle omhandlende ”Danskerne og robotterne.” Teksten skal være imellem 3000-8000 ord og indsendes inden den 31. december 2009 kl. 12.
Det der får denne konkurrence til at skille sig ud er at din alder også er vigtig! Deltagerne bliver delt op i kategorierne: 10-16 år, 17-20 år og 21+ år.
Yderligere oplysninger kan findes på Science Fiction Prisens hjemmeside.

Til sidst er der Science Fiction Cirklens antologi, der nu vender tilbage for fjerde gang i træk.
Her er deadline d. 1. marts 2010, altså først engang til næste år. Dette er dog ingen grund til ikke at komme i gang, da man må bidrage med op til tre noveller, og maksimum antal tegn pr novelle er på 10.000 ord. Dog ser redaktøren hvis helst noveller i rammen imellem 3000-5000 ord.

Det var lidt om hvad jeg går og laver pt. Oven i min uddannelse, og et mindre dukkefilmsprojekt jeg er blevet viklet ind i, synes jeg pludselig at det er blevet svært at få det hele med, hehe. Så er der lidt ventetid imellem blog-indlæg, må I bære over med mig, jeg skal nok prøve at opdatere en gang om ugen, men den kan smutte.

God skrivelyst til alle derude!
Bjarke