lørdag den 7. november 2009

Hos Gyldendal

I går var jeg med mit kulturjournalistik-hold inde og høre om hvad Gyldendal egentlig er for en institution. Selvom jeg nu har boet i København i nogle år, har jeg faktisk aldrig været derinde – ærefrygt måske? Men i går skulle det altså være.

Da jeg fandt ud af at vi skulle derhen gav jeg mig et los i røven og fik færdigredigeret det manuskript jeg skrev sidste efterår. Det kunne være så fedt lige at trække det op af lommen og stikke det i hånden på Johannes Riis, Gyldendals chefredaktør for skønlitteratur. Han var rigtigt flink og tog godt imod det, så det blev ikke bedre.

Nu må jeg bare vente alt for lang tid på svar. Må i gang med et nyt projekt, så det ikke går så hårdt når afslaget kommer. Ja, det er det jeg må.

God skrivelyst
En sentimental Bjarke