søndag den 15. januar 2017

De dødes cirkus er udkommet!

Fredag d. 13. er en dag, der symboliserer uhygge, ikke mindst på grund af filmene af samme navn. Derfor er det også meget passende at det var i fredags (d. 13.) at min nyeste roman udkom!

Romanen De dødes cirkus handler om drengen Tore, der lader sig lokke ind i skoven af sin fætter Jørk. Det er der på sin vis ikke noget farligt i - hvis ikke det altså var fordi at skoven vidst nok er hjemsøgt.
På den anden side er der nemlig en stor åben plads, hvor der engang var et cirkus. Et cirkus hvor klovnen gik amok og dræbte alle.


Nu er skoven hjemsøgt, og Tore og Jørk må gøre alt for at kæmpe sig fri fra knivkastere, løvetæmmere og alle de andre, der engang arbejdede i de dødes cirkus.

Men hvorfor er de efter Tore og Jørk? Og Hvad med klovnen, der dræbte dem alle?

udgivelsesdatoen blev fejret med gaver:
Her en hoptimist-klovn fra min kone!

Historien om De dødes cirkus er inspireret af mange forskellige elementer. I dens originale udgave var den meget anderledes, men i et pludseligt slag af kreativitet (og inspiration fra min altfortærende interesse for gys) gik det op for mig præcis hvordan den skulle se ud, og hvem, der skulle være skurken: dræberklovnen Bondo blev simpelthen født.

Lidt ligesom R.L. Stine har det med sin dukke Slappy, sådan tror jeg også jeg har det med Bondo - der er så mange historier i ham! Derfor håber jeg også at De dødes cirkus kommer til at klare sig så godt, at forlaget ikke kan andet end bede om en efterfølger!

Tegningerne er af den talentfulde Mads Themberg, der i mine øjne er lykkedes med at fange en god blanding mellem twilight zone og Stranger Things i stregen - det kan jeg godt lide!


Så mit år er startet godt på forfatterfronten. Hvad med dit?

Er du interesseret i at købe et eksemplar af De dødes cirkus kan det fx gøres HER eller HER!

God skrivelyst
Bjarke