mandag den 18. juli 2011

Forfatterferie

Den sidste uges tid har jeg været på ferie i et sommerhus ved Præstø. Jeg er på sommerhusferie hver sommer, og jeg er det oftest med et eneste formål: at komme væk fra hverdagens trummerum, slappe af, og få gang i skrivningen.
I år har det resulteret i at jeg har fået skrevet en masse noveller til sommerens konkurrencer. Jeg var ellers lige ved at tro at jeg skulle droppe selv at deltage, fordi jeg ikke kunne finde tiden til det.

Samtidig er sådan to uger helliget skrivningen også fantastisk, fordi man kan komme ordentligt i gang med sit næste store projekt. To ugers intensiv skrivning kan kun resulterer i at man er kommet et godt stykke ind i sin historie, og så vil man også have lettere ved at holde gejsten oppe når man igen vender tilbage til den stressende hverdag.


Har du for resten lagt mærke til al regnen? Jeg synes personligt det er fantastisk, men jeg skriver også gysere. Min kæreste og de andre vi har været i sommerhus med er lidt mere tilbageholdende.

Men ja, sådan er det jo. Vi kan ikke alle være glade. Det er en rigtig skrivesommer i år.


Har du husket at få skrevet i din ferie?

God Skrivelyst
Bjarke