onsdag den 20. oktober 2010

Hr. Harksens Horror-konkurrencer

Undskyld. Jeg kunne ikke stå for bogstavrimet.

Men ja, det er rigtigt. H.Harksen Productions (som også stod bag Lyden af vanvid) lancerer ikke mindre end TO nye novellekonkurrencer – begge i Horrorgenren.

HPLmythos.dk #3
Den første konkurrence gælder bind 3 i HPLmythos.dk-serien, og denne gang er der et benspænd, i form af krav til novellen:

”De skal alle på en eller anden måde(bemærk
den løse formulering) være inspireret af, eller
have tilknytning til, et citat fra Lovecrafts
Commonplace Book.”

Citaterne kan læses HER

Af andre krav kan det siges at der forventes noveller indenfor længden 3.000 til 12.000 ord, og at redaktøren helst ser at man er meget spartansk med sin opsætning. Hvordan teksten skal afleveres kan læses HER

Bidrag sendes til H.Harksen.productions@gmail.com og emnefeltet skal angives:
”HPLMYTHOS.DK #3: Novellens titel”

Dystre Danmark II
Den anden konkurrence er til deres anden horror- serie Dystre Danmark, og her er der lidt friere rammer.

Dog skal det siges at:

”Der søges noveller, der udfordrer
og måske endda ligefrem over-
skrider grænserne for, hvad man
normalt forstår ved en horror-
eller gyserfortælling.”


Længdekravene er på 2.500-13.000 ord, og der gælder de samme regler for opsætningen, som nævnt i den anden konkurrence

Bidrag sendes til H.Harksen.Productions@gmail.com og emnefeltet skal angives:
”DYSTRE DANMARK II: Novellens titel”

Jeg regner bestemt med at deltage! Sidste gang nåede jeg aldrig at deltage i Dystre Danmark, men det skal der gøres op med nu!

For det andet har jeg en genial (!) ide til lovecraft-samlingen, som jeg også synes skal have en chance, så jeg ved bestemt godt hvad der skal skrives i juleferien!

vi ses på mandag!
God skrivelyst!
Bjarke