mandag den 2. august 2010

Forlaget Kandor søger fantasy-noveller

Ja, så er der også lige noget nyt for det skrivende folk: Forlaget Kandor lancerer også en novelleantologi hvor de indkalder nye noveller fra Danmarks forfattere.

Det er igen fantasy, jeg ved ikke om det er en ny trend, men jeg byder den velkommen.

Forlaget Kandor specificerer dog meget pænt hvad de forbinder med fantasy, og hvad de lægger vægt på i bedømmelsen:




”Det fantastiske. Alt det, som ikke kan lade sig gøre i virkeligheden. Fortid,
nutid, fremtid. Valget er dit, blot du huske på: Originalitet. Vi lægger lige så
stor vægt på dét, som at novellerne er velskrevet.”


Selve indkaldelsen har skabt en del debat, fordi forlaget Kandor startede med at kalde det en konkurrence. På trods af at den slags altid er blevet kaldt novellekonkurrencer, og at det er det folk googler, så var der altså nogen der mente at det ikke er ok, når man ikke vinder andet end en udgivelse.



Jeg synes at en udgivelse er nok præmie for mig, og jeg vil gerne googles, derfor kalder jeg det stadig en novellekonkurrence.



Krav
Længden er denne gang: 4.000 – 13.000 ord, hvilket i mine øjne virker ret langt (den tidligere fantasy-antologi var på 2.000 – 10.000 ord)

Og det er selvfølgelig et krav at ens bidrag ikke har været offentliggjort på nogen måde tidligere.

Antologiens deadline er d. 31. december 2010, og novellerne skal sendes som word-document til antologi@kandor.dk

Der står mere inde på forlagets hjemmeside, blandt andet udgivelsesdato og lignende.

God skrivelyst
Bjarke