lørdag den 10. juli 2010

Castle – en opdateret Miss Marble

opdateret i dag i stedet for på mandag i anledning af sommervarmen.

Min yndlings tv-serie i øjeblikket hedder Castle

De af jer, der straks kaster jer over tv-oversigten kan godt slå koldt vand i blodet. Tv2 har valgt at sende den lørdag nat, så det forhindrer nok en del i at se serien på dansk tv.

Den kan dog ses gratis (og lovligt) på casttv.coms hjemmeside. Casttv er en mulighed for serieproducenterne for at lægge afsnit ud i en ringere kvalitet, og på den måde lade folk blive bidt af dem.

Serien Castle handler om bestseller-forfatteren Richard Castle, der i sin jagt på inspiration til sine krimier kommer til at arbejde sammen med Kate Beckett, en cool, kvindelig detektiv fra kriminalpolitiet – som også bliver inspirationen til hans romanheltinde Nikki Heat.

Selve seriens opbygning er klassisk krimi: en ny sag skal opklares hver gang. Hvad der gør den her serie speciel er karaktererne!

Nathan Fillion (Firefly, Buffy og To fyre og en pige) spiller forfatteren Richard Castle så overbevisende og med så meget overskud, at jeg rent faktisk tror på at han kunne være forfatter – og så skriver han! I modsætning til en anden stor fiktiv forfatter så får Castle rent faktisk skrevet bøger! Bøger som takket være tv-selskabet kan købes i virkeligheden.
Hver gang jeg finder mig selv i et sort hul over den endnu manglende anerkendelse som forfatter, så ser jeg et afsnit af Castle. Det genopfrisker lige erindringen om hvorfor jeg skriver.

Og sæson 1 kan købes i en samlet boks! Kan varmt anbefales.

God skrivelyst (hvis du ikke lige snupper et afsnit mere)
Bjarke