søndag den 14. juni 2015

To historier på Ramasjang LYT

Så fik jeg to historier op på DR Ramasjang, nemlig rimet Hammerhajen Megasur og den korte fortælling Villys venner.
Det er super fedt at høre dem begge to blive læst op, og at vide at der nu er en masse børn, der kan få glæde af dem.

 


Specielt Hammerhajen Megasur, som mest af alt er blevet skrevet i min tid som pædagogmedhjælper, og blevet - må jeg prale - et stort hit på den stue min rollespilsgruppe er knyttet til. Det bliver så fedt at lade dem høre den, hvor det ikke bare er min ret så rustne stemme, men faktisk en "rigtig oplæser".

Rimet om Hammerhajen Megasur kan høres på DETTE LINK, og det er historien om en vred hammerhaj, der er sulten efter menneskekød!

 

Villys venner er en tekst fra min tid på forfatterskolen. Den fik en masse ros, men var en lidt underlig størrelse - gudskelov, at den så kunne komme ud på Ramasjang, hvor jeg synes den passer perfekt ind - somme tider flasker tingene sig!

Historien kan høres på DETTE LINK, og er en historie i et børnehavemiljø, hvor drengen Villy mangler nogen at lege med.

 

Det sværeste for mig bliver at placere disse tekster på min hylde over udgivelser. Måske jeg skal brænde dem på CD og stille dem op? Det tror jeg jeg vil gøre - moderne udgivelsesformer skal ikke forhindre mig i at have en pralehylde!

 

God skrivelyst
Bjarke