mandag den 21. juli 2014

Tilbage fra ferie!

Jeg har haft en helt fantastisk ferie! Egentlig har forfattere vel aldrig rigtigt ferie, og jeg har da også skrevet – og nydt det!


Men derudover er der også sket en masse andet i mit forfatterliv. Sidste mandag var jeg ude på Sjælør Station for at blive interviewet til Valbybladet. Jeg har prøvet at blive interviewet før, bl.a. i radioen (hvor jeg snakkede om forfatterskolen for børnelitteratur) og i Information (Hvor jeg snakkede om foreningen HUF).

Det her var dog noget helt særligt: Mit første interview hvor jeg kunne snakke om mit yndlingsemne – mig sel… Mine bøger!

 
Interviewet blev bragt i Valbybladet i onsdags, og kan vidst nok stadig læses på deres hjemmeside. Det findes også på facebook, har jeg opdaget, hvis man besøger Kgs. Enghave lokaludvalg’s profil.

Ser man bort fra at jeg ikke ser godt ud på billeder, så er det sgu ganske fedt at være i avisen!

 
Udover interviewet har City Surfer også fået en anmeldelse! Det er min skrive-kollega Anika Eibe der står bag de pæne ord. Det er altid underligt når man får anmeldelser fra folk man kender, men hendes ord vejer alligevel tungt – hun er særdeles præcis og objektiv – pissefedt :D


Det sjove med mig og Anika er, at vi nogle år har lavet det vi kalder Bogbattle. Konkurrencen gik ud på at få antaget en bog inden Bogforum, vinderen gav champagne, tabte vi begge stod den på trøsteøl.

Der skete gudskelov det at Turbine antog min bog City Surfer, så jeg havde vundet! Kort efter antog de Eibes FREAKS, så det var en dobbelt-sejr! Så bliver det ikke bedre. Da champagne er ret så dyrt på Bogforum, så vi besluttede os for at vælge is i stedet – et meget godt valg egentlig.

 
Så hvordan ser verden ud nu? Nu skal der skrives. Man kan jo ikke hvile på laurbæerne, vel? Det gør heller ikke noget, for jeg må indrømme – at skrive, det er sgu det det handler om!
 

Så god skrivelyst
Bjarke