mandag den 5. august 2013

Sommer og skriveskole, mit arbejde er bedre end ferie!

Sidste uge stod i skrivningens tegn på Vanløse Kulturstation, hvor jeg sammen med Nicole Boyle Rødtnes igen afholdte Forfatterspirernes Forfatterværksted som led i Gabriel Jensen-fondens tilbud til Københavnske børn og unge.

Og Jeg bliver aldrig træt af det! Det er i år 4. år i træk hvor vi har stået for undervisningen som er et led af Forfatterspirernes Skriveklub, og det er så fedt at møde de unge, nogle er øvede, for andre er det deres første skrivekursus, og finde ud af hvilke historier der rører sig i deres verden.

I år havde vi vanen tro forfatterbesøg, og sjovt nok var det Camilla Wandahl denne gang, hun var også med som underviser dengang for fire år siden. Det var fedt at høre hvordan hendes forfatterskab er vokset siden da, og høre om hendes nye bog Ask Konge Taber, som jeg personligt glæder mig meget til at få fingrene i.
 


Men det er slet ikke det, det her handler om. Det handler om ungerne - for damn, hvor er det nogle seje unger. Og hvor føler jeg mig taknemmelig hver gang jeg har afholdt et sådant kursus, for ikke nok med at de deler ud af deres ideer og følelser, de suger også til sig - både fra os som lærere og fra hinanden, og det er så fedt.
Og vi får lov til at følge deres skrivning. Nogle af dem tager jo månens tyngdekrafts-efterlignende skridt fra de starter mandag til vi holder afslutning lørdag eftermiddag. Man kan blive helt misundelig!


Og det bedste? Til september starter Forfatterspirernes Skriveklub op igen, og det betyder at jeg kommer til at gense ungerne, og et halvt år frem hver tirsdag igen kan se deres udvikling løfte taget - jeg glæder mig. Til at undervise, til at høre hvad de tumler med, til at høre og læse deres skriverier, og til at blive udfordret på, og taknemmelig for, hvor pisseprovokerende talentfulde unge mennesker er nu om dage!

Det bliver så fedt!


God skrivelyst
Bjarke


Forfatterspirernes Skriveklub er et mødested for unge mellem 11-18 år, hvor vi hver tirsdag mødes for at snakke om skrivning, og blive bedre gennem teori, skriveøvelser og diskussion. Er det noget for dig, eller kender du en, der mangler nogen at dele sin hobby med - så skynd dig ind på www.forfatterspirerne.dk og læs mere.