mandag den 11. februar 2013

Andet halvår skudt i gang



Ja, så har juleferien været forbi i en måned, faktisk startede skolen op allerede 7. januar, og siden da har det stået på skrivning så sveden stod af en. Jeg har foruden at holde gang i lidt friskrivning også arbejdet på et tingseventyr og et (gisp) fortællende digt til skolen.

Tingseventyret har været sjovt at skrive, selvom jeg godt kan mærke at det ikke er en genre, der giver mig så meget. Mit eventyr handler om racer-legetøjsbilen Vrum, der bliver efterladt ude på legepladsen, hvor rutsjebanen, sandkassen og alle de andre så skal hjælpe ham med at finde tilbage til børnehaven igen.

Jeg er selv mest tilfreds med karaktererne, da plottet måske godt kunne have været lidt mere originalt. Selvfølgelig fik jeg så en endnu bedre ide lige efter aflevering – for kunne det ikke være fedt med et tingseventyr hvor man følger en flok mordvåben, der alle vil være den bedste dræber? Får jeg lyst til at arbejde med tingseventyr igen, så kan I glæde jer, hehe.

Det andet store projekt har været det fortællende digt, og skønt jeg har en rytmisk og lyrisk sans som et glassæt, der falder ned af trappen, så var det faktisk ret sjovt at prøve. Jeg har før haft ideer til fortællende digte, så jeg glæder mig til at høre hvor slemt mit forsøg er, og hvor meget jeg bør satse på at skrive de ideer. Det må vi se efter vinterferien!

I dag mandag skal jeg så selv ud og undervise, da jeg sammen med Nicole Boyle Rødtnes afholder et forfatterværksted på Blågårdens Bibliotek. Det er faktisk blevet et ganske sjovt afbræk i forfatterskole-tilværelsen selv at være ude og undervise også, så jeg glæder mig rigtigt meget til de næste tre dage på Blågården.
Derudover holder vi jo også stadig Forfatterspirernes Skriveklub om tirsdagen (undtagen denne tirsdag, d. 12./2.), og der er unge mellem 11-18 år altid velkomne. Det kan du læse mere om på Forfatterspirer-hjemmesiden!

God skrivelyst
Bjarke