mandag den 5. marts 2012

Grufulde Mørke er udkommet!

Så kom årets første novellesamling jeg er med i! Den hedder Grufulde Mørke, og er en samling noveller inspireret af H.P. Lovecraft og hans Cthulhu Mythos. Det er H.Harksen Productions der står bag, de stod også bag Dystre Danmark 2, og Lyden af vanvid - den første novellesamling jeg kom med i!
Min novelle er historien om den unge arkæologistuderende Anders, der tager hjem til sin fødeby Randers, fordi en gammel ven har inviteret ham til en fest. Festen er en temafest, inspireret af det gamle Egypten og en mystisk guddom, Anders på trods af sit studie aldrig har hørt om: Nyarlathotep.

Noget går helt galt, og jeg kan afsløre at Randers da oplever en nedgang i antallet af okkulte tilbedere efter hændelsen!


Novellerne skulle skrives ud fra citater fra en såkaldt Commonplace book, som var en lille notesbog H.P. Lovecraft altid havde på sig og som han skrev ideer og tanker ned i. Denne form for inspiration, at få en sætning man skulle lade sig inspirere af, var rigtigt interessant, og jeg elsker personligt den slags små benspænd. Mit valgte citat var:

"Hideous secret society - widespread - horrible rites in caverns under familiar scenes - one's own neighbour may belong."

Uhyggeligt inspirerende, ikke?


Forside og novelle-illustrationer er denne gang leveret af Tom Kristensen, som også står bag den uhyggelige tegneserie Innsmouth, der også er inspireret af H.P. Lovecraft. Et rigtigt fedt valg!


Så trænger du til en god gang Cthulhu-horror så kan jeg varmt anbefale Grufulde Mørke, udover mig er der nemlig også en lang række stærke horror-navne i samlingen! Bl.a. Morten Carlsen, A. Silvestri og Helene Hindberg.


God skrivelyst
Bjarke