søndag den 24. januar 2010

Lidt for meget selv-opofring og frelser-mentalitet

Rundede de 27 sider på min ungdomsgyser i dag. Det betyder at jeg i løbet af denne uge har skrevet 16½ side. Da min nuværende deadline pr uge er 10 sider er jeg meget tilfreds!

I går fik jeg en kvittering fra Politikens forlag, de har lige modtaget et af mine manuskripter. Det er den samme roman som for noget tid siden var inde hos Gyldendal. De ville ikke lege med, og så måtte den jo videre.
Tellerup har også valgt ikke at ville lege med, om end jeg fik et rigtigt pænt afslag af Mathias Clasen, redaktøren bag den novellekonkurrence jeg deltog i.
De kunne grundlæggende godt lide min historie, sproget var godt og velskrevet, og karaktererne var troværdige.
Det der var problemet var dog slutningen, hvilket jeg også må give ham ret i, ikke var det bedste fra min side. Lidt for meget selv-opofring og frelser-mentalitet og for lidt GYS!
Nå ja, det kan være jeg vil arbejde videre med ideen, den var jo originalt udtænkt som en gyserroman, så hvem ved?
Lige nu skal jeg dog have overstået min anden ungdomsgyser. Men hey, 27 sider, den er sgu da færdig på ingen tid!
God Skrivelyst
Bjarke